Title:

mobicow

Apa Nak Jadi


Sumber daripada :
https://www.malaysiakini.com/news/406063
Lelaki intai bawah skirt wanita dipenjara 7 bulan
Padah mengintai bawah skirt seorang wanita, seorang bekas pengawal keselematan dihukum penjara tujuh bulan oleh Mahkamah Majistret di Petaling Jaya, hari ini.
Majistret Salamiah Salleh menjatuhi hukuman itu ke atas Uzir Muhamad, 52, selepas dia mengaku bersalah mengintai bawah skirt seorang pereka laman web berusia 26 tahun dengan tujuan mengaibkan kehormatannya.
Dia dituduh melakukan kesalahan itu di lobi sebuah wisma di sini, pada 8.30 pagi, 30 November lepas mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan, yang memperuntuk hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya.
Mahkamah memerintahkan lelaki itu menjalani hukuman penjara bermula tarikh dia ditangkap iaitu 16 Disember lepas.
Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman ringan dengan alasan dia telah insaf serta berjanji tidak mengulangi perbuatan sama.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Mary Phoon Keat Mee memohon mahkamah menjatuhkan hukuman penjara terhadap tertuduh.

Mengikut fakta kes, pada hari kejadian, tertuduh mengekori mangsa dari arah belakang sebelum dia mengintai ke bawah skirt mangsa.
Mangsa yang ketakutan terus membuat aduan kepada pihak pengurusan.
-Bernama

Kesimpulan : 
Kesimpulan daripada berita ini menunjukkan bahawa betapa teruknya umat sekarang yang tidak segan silu melakukan maksiat secara terang-terangan.. Sebagaimana dinyatakan oleh Rasulullah S.A.W mengenai antara tanda-tanda kiamat yang maksudnya: “Kiamat tidak akan terjadi sehingga orang bersetubuh seperti keldai di jalanan.” - Riwayat Ibnu Hibban. 
Dunia masa kini dipenuhi dengan pelbagai jenis maksiat, malah maksiat dilakukan secara terbuka tanpa rasa malu atau bersalah. Sehinggakan terdapat segelintir golongan yang percaya bahawa, memakai pakaian hanyalah untuk tujuan tertentu seperti kerana ingin mengelakkan sejuk, ketika sakit atau untuk kelihatan cantik dan bergaya sahaja. Kaum wanita terutamanya yang mudah terdedah dengan gangguan seksual akibat salah laku orang yang tidak bertanggungjawab hendaklah menjaga tatasusila berpakaian. Jangan jadikan diri anda sebagai pintu untuk kaum adam mendapat dosa dengan mudah. Pakailah pakaian sebagaimana yang dikehendaki oleh syara'. Moga kita terselamat daripada seksaan api neraka Allah. Nauzubillah..

No comments:

Post a Comment